Zaterdag 6 April

6 april 2013 - Sogod, Filipijnen

Ondanks het mooie uitzicht ben ik toch maar weer snel vertrokken uit mijn resort in Hinuntanan. Ik had betaald voor een kamer met stromend water. Maar ik heb geen stromend water uit de kraan of douche gezien. Ht is de gewoonte hier om te betalen bij het inchecken en ik heb nog geprobeerd wat geld terug te krijgen maar dat lukte niet. Het probleem zat bij het waterleidingsbedrijf en daar konden ze toch niets aan doen. Het was mij nu wel duidelijk waarom ik de enigste gast was. Afijn dat moet je ook allemaal eens meemaken. Vandaag over een redelijk vlak parcours naar Sogod gefietst. Ik was blij dat het redelijk vlak was want de beklimming van gisteren zat me nog flink in de benen. Na een uurtje of 3 was  het wel een beetje op. Ik had wel genoeg gedronken maar misschien wel wat te veel mineralen verloren door het zweten. Ik heb wat ORS genomen, een uurtje geslapen en toen knapte ik al aardig op. Daarma nog wat gegeten en nu gaat het helemaal weer de goede kant op.Ik ben van al de airco wel een beetje verkouden geworden. Maar dat belemmert me nog niet bij het fietsen. Morgen een rustdag.Dan richting Padre Burgos waar een aantal duik resorts zijn.Daarna heel rustig weer omhoog richting Ormoc. Daar moet ik het komend weekend nog een verjaardag vieren.