Donderdag 18 April.

18 april 2013 - Kalanganan, Filipijnen

Dinsdag en Woensdag waren werkdagen in Palompon, maar omdat ik al woensdag de gewenste stagiaires had geselecteerd, konden we Donderdag ons even onspannen. Het is inmiddels een traditie geworden om de boot te nemen naar Kalangaman Island. Een schitterend bounty eiland voor de kust van Leyte. Om 7.30 uur kozen wij het ruime sop en binnen een uur stonden wij op dit paradijs op aarde. Kwartiermaker Joost Mes en zijn consorten waren reeds vooruitgegaan en na een korte wandeling over het eiland kwamen de eerste cocosnoten al op tafel. Niet lang daarna volgende de eerste eerste spiesjes van de barbeque. Na een gevarieerde en gezonde maaltijd werd het tijd om te gaan duiken, snorkelen of een stukje te gaan fietsen. Bij gebrek aan wegen op Kalangaman ben ik maar met een waterfiets het eiland rondgevaren. Binnen een uur was ik rond maar mijn collega's waren toen nog niet terug van hun duik expeditie. Ik ben maar op een ligbed gaan liggen lekker onder een palmboom en heb even heerlijk geslapen. Wat is er mooier dan wakker worden op een bounty eiland onder een palmboom met cocosnoten binnen handbereik. Aan al het mooie komt een eind dus in de middag moesten we maar weer eens terug naar Palompon. Onderweg werden we nog even begeleid door dolfijnen. 's avonds zijn we naar Mr. D. geweest om wat te oefenen met de Kareoke.