Vrijdag 5 April

5 april 2013 - Hinundayan, Filipijnen

Weer vertroken zodra het daglicht werd. Eerst langs McArthur's Park. Ik kreeg even het gevoel dat ik op bekend terrein reed, want dit stuk rijd je ook als je vanaf het vliegveld richting Palopon gaat. Ik reed zo op de automatische piloot dat ik inderdaad al bijna bij het vliegveld was. Even een afslag gemist. De weg was verder helemaal vlak voor de eerste keer, dus het schoot flink op.In Abuyog nog even wat gegeten en wat te drinken gehaald en toen verder. Voor het eerst reed ik op een hele rustige weg en kwam ik bijna geen verkeer tegen of bebouwing. Normaal is dat natuurlijk heel prettig maar ik was al snel door mijn water voorraad heen en de weg bleeft nu maar omhoog gaan. Dit had ik in 12 dagen fietsen op de Filippijnn nog niet meegemaakt net op het moment dat ik toch echt vocht nodig had. Ik zat er flink doorheen en heb de stijle stukken maar gelopen. Na een uur zonder water kwam ik boven en er was ook een dorpje. Helaas verkochten ze geen water maar wel lokale flesjes energy drank. Daar heb ik gelijk maar 2 van besteld, maar het winkeltje beschikte niet over een flesopener. Dus bij de buren gevraagd en die hadden er wel een. Eindelijk kon ik het vocht naar binnen gieten en knapte ik wat op. De weg ging nu weer flink naar beneden en ik vloog naar de kust. Nog een halve liter cola naar binnen gegooid en een broodje genomen en toen was ik weer helemaal het mannetje. Doorgereden naar Hinunganan en ingechecked in het Morgana Beach Resort. Direct aan het strand maar een beetje afgelegen. Morgen dus maar weer door richting Sogod

1. Christine douma:
    5 april 2013
    Morgen genoeg drinken mee en wel eerder stoppen dan. Helling omhoog verlies je veel vocht. AmatooX
  2. Jan-Dirk Boomsma:
    5 april 2013
    Te weinig drinkwater? Das niet echt MLC waardig, genoeg storen voor morgen hoor! Mooi resultaat tot zover, je hebt een nominatie in de FleetNews verdient. Succes.