Zaterdag 20 April

20 april 2013 - Legazpi, Filipijnen

Aan al het mooie komt een eind. Zaterdag zat ons werk in Palompon voor dit jaar er weer op en konden we richting huis. Vrijdag was traditioneel een zware dag. In de ochtend presentaties aan de nieuwe stagiaires, vervolgens een lunch aangeboden door PIT en dan om 14.00 de ceremonie in het Gymnasium. Hierbij worden de stagiaires officieel overgedragen aan de betreffende rederijen. 'S avonds volgt dan nog een feestavond, die begonnen wordt met een dinner maar als snel begon de Kareoke te klinken. Het bleef nog lang onrustig in Palompon, maar ik heb het niet te laat gemaakt omdat we om 06.00 gingen vertrekken voor onze autorit terug naar Manila. Het is een goede 1.100 kilometer en we doen er zeker 2 dagen over. Gemiddeld halen we misschien 50 km/uur. Vandaag hadden we ook nog de overtocht met ferry van het eiland Samar ( Allen) naar Luzon ( Matlog). We waren even na 3 uur in Allen, maar de boot vertrok pas rond 5 uur. Even leek het echt een pretreisje te worden, maar het zwembad was helaas leeg gelopen. Voor aankomst in Matlog moesten we eerst nog even ten anker omdat onze aanlegplaats nog bezet was. Het was al donker voordat we de boot afreden. om 21.30 kwamen we aan in Legazpi en checkten we in, in ons hotel. De meeste restaurantjes bij de haven waren al gesloten, maar het lukte ons toch nog om wat eten te krijgen. Ik ben daarna snel m'n bedje ingedoken. Morgen om 6 uur gaan we weer verder

1. Bernie Benz:
    20 april 2013
    Hallo Auke,
    Wij (ook Eleonora vanuit Australië) hebben jouw reis op de voet gevolgd en genoten van de verhalen en foto's.
    Het zal hier wel even wennen zijn met het weer en het eten! Afgelopen week was niet slecht, maar vandaag weer slechts 7 graden, zonnig met een koude wind.

Groetjes,
    Bernie en Caroline