Zondag 14 April

14 april 2013 - Ormoc, Filipijnen

De fietstocht naar Palomon zit er bijna op. Morgenochtend nog het laatste stukje van Ormoc naar Palompon langs de kust. Gisteren uit eten geweest hier aan de haven. Er is daar een plaatst met allerlei etenstentjes, met in het midden een groot podium waar bands optreden. In m'n eentje was ik er nooit zo snel naar toe gegaan. Je heb dan geen idee wat er allemaal wordt aangeboden. 2 van onze officieren waren bij me en die gaven aan dat je daar toch echt het lekkerst kon eten. Het vlees ligt al klaar geregen aan stokjes ( zeg maar een soort sate) en je kan je eigen stukken vlees uitzoeken. Op de Filippijnen worden ook soorten vlees gegeten waar wij niet aan moeten denken. De maag van varkens van Iloilo wordt algemeen als een lekerij gezien. Daar denk ik dus anders over. Met de hulp van m'n vrienden wist ik nu dat ik "normale" stukken vlees kreeg. Het vlees wordt dan geroostered en je kan builtjes krijst er bij bestellen gebonden in palmbladeren. We namen er nog wat groente bij en hebben heerlijk gegeten voor een paar centen.

Zondag was ik van plan naar het Meer Danoa te gaan. Maar de weg er naar toe was vreselijk en daarnaast ook nog stijl omhoog, zoals al voorspeld en ik ben er al snel mee gestopt. Ik had m'n zwembroek bij me en ben dus maar weer naar hetzelfde resort als gisteren gegaan. Heeft ook wel iets om door de tuin te zwemmen. Nu nog wat luieren en morgenvroeg richting Palompon en weer aan de arbeid. Officieel zit mijn tocht er dan wel op, maar ik zal toch ook mijn belevenissen in Palompon hier een beetje bijhouden. Wie weet gaan we nog wel ergens naar een bounty eiland.

1. Jaqulien:
    14 april 2013
    Zit je reis er al weer bijna op, achteraf snel gegaan toch? Fijn dat je je blog bijhield! Ik ben benieuwd naar je verhalen als je terug op werk bent.
    grz Jaq