Vrijdag 12 April

12 april 2013 - Ormoc, Filipijnen

Hoewel ik wist dat ik waarschijnlijk veel te vroeg in Ormoc aan zou komen zat ik vanochtend toch maar weer om 6.00 op de fiets. Ik ben nu eenmaal een ochtend mens en 's ochtends is het nog niet zo warm. Ik reed zo langzaam als ik kon en heb nog een half uurtje in de haven van Albuera zitten zonnen. Daar kwam ik enkele van de meest lelijke honden ter wereld tegen. Er lopen vrij veel straathonden los op de Filippijnen ergen scharelen ze hun kostje bij elkaar, maar verder krijgen ze geen enkele verzorging. De reuen zie je vaak rondlopen met  ontstoken tepels en abcessen.  Veel honden zitten duidelijk onder de vlooien en hebben allerlei huidziektes. Ze zien er echt soms niet uit. Bijna geen vacht meer over. Gelukkig zijn ze vrij schuchter en heb ik er als fietser verder geen last van gehad. Na een half uurtje rusten in Albuera, stapte ik dus maar weer op en werd bijgehaald door mijn Duitse vriend die ik eerder in Maasin in het hotel had leren kennen. Hij had 2 nachten in BayBay bij een kennis geweest en was nu onderweg op zijn vouwfiets naar de boot in Ormoc. Mijn hotel was bij de bootterminal dus we zijn maar samen verder gefietst. Was wel even wennen na bijna 3 weken alleen voort ploeteren, maar ook wel gezellig. Natuurlijk nog even een foto gemaakt en ervaringen uitgewisseld. Natuurlijk was ik veel te vroeg bij mijn hotel. Ik heb lekker nog 2 uur op een terras gezeten en daar kwam ik een Nederlander tegen die op het eiland Poro vlak voor de kust woont. Hij was weer even naar de grote stad gekomen om voorraden in te slaan en ging dan gelijk weer terug naar zijn rustige eiland met zijn goudgele stranden. Nog en maandje dan ging hij weer terug voor Rotterdam om de zomer door te brengen. Een half jaar hield hij het in dit land maximaal uit. Daarna werd het hem echt te warm. De tijd vloog voorbij en rond de middag was mijn kamer in het Don Filipe hotel klaar en kon ik inchecken.