Zaterdagochtend 13 April

13 april 2013 - Ormoc, Filipijnen

Vanochtend rustig uitgeslapen en toen maar eens ontbeten in het hotel. Het was mooi weer dus ik besloot maar eens te gaan zwemmen. Een paar kilometer zuidelijk van Ormoc zijn een paar resorts, dus die ging ik maar eens bekijken op de fiets. De eerste die ik tegenkwam zag eruit als een luxe koloniaal hotel. Ik reed het terrein op en besloot eerst maar eens om het hotel te rijden om te kijken hoe de tuin en zwembad er aan de andere kant er uit zagen. Dat zag er prima uit dus keerde ik maar om, zodat ik officieel in kon checken. Toen bleek dat een bewaker al een tijdje achter me aan, aan het rennen was. Om hem voor te zijn, vroeg ik waar ik in kon checken. Hij kon nog net de richting aanwijzen en was helemaal buiten adem. Het bleek maar 100 pesos te zijn en dan kon ik onbeperkt gebruik maken van zwembad. Het zwembad liep als een soort riviertje door de hele tijd van het resort en ik ben er gelijk ingedoken. Helaas had ik mijn camera in het hotel laten liggen en moest ik me behelpen met foto's via mijn BB.