Maandag 8 April

8 april 2013 - Padre Burgos, Filipijnen

Mijn 3 weekse vakanties verlopen normaal via een vast patroon. De eerste week ben ik altijd erg actief, fietsen, bergwandelen etc. De tweede week kenmerkt zich meestal door een enorme loom en luiheid. De derde week begin ik dan weer op te knappen en ga ik weer eens wat doen. Hier was het een beetje anders. De eerste 2 weken waren flink actief, maar nu heeft een enorme luihuid van mij meester gemaakt. Zo'n stukje als vanochtend van Sogod naar Padre Burgos ( 45 km) lukt dan nog wel, maar daarna is het onbeperkt luieren. Ik had zo iets wel verwacht en ben blij dat ik in de buurt van Palompon ben. Ik zit hier in een leuk duik resort met zwembad gelijk aan de baai van Sogod. De gasten zijn voornamelijk Europeanen en Australiers. Ik kon zelf weer even Nederlands praten met een Belg uit Zeebrugge die daar in de haven werkt. Ik ben ook een beetje verkouden geworden. Eigenlijk wilde ik geen kamers met airco maar er wordt mij altijd verteld dat dit de kamers zijn die nog vrij zijn. Ik kan ze het niet kwalijk nemen dat ze het maximale er uit proberen te halen. Hier heb ik geen airco en dat is ook niet nodig. We hebben een lekker windje van zee. Ik heb me gedwongen om toch even Padres Burgos in te lopen. Het was 2 kilometer en eigenlijk niet te doen. Te heet, op de fiets maak je je eigen wind en gaat het eigenlijk veel beter. Terug heb ik maar zo'n motor met zijspan genomen. Ik blijf hier morgen ook maar. Ik heb tijd zat en heb hier goed huisvesting. Je kan hier ook achter de Butanding aan maar dat geloof ik nu wel.

1. Christine douma:
    8 april 2013
    hebt je kilometers al gemaakt dus bewijzen hoef je niet. geniet er nu maar van.. de warmte gaat ook spelen.. neem je rust je bent tenslotte al 50.. amatoox
  2. Pappa:
    8 april 2013
    ik vind het nog steeds een prestatie Auke en petje af hoe jij je stand houdt en je van te voren weet wat je te wachten staat. Nu dan maar lekker relaxen en geniet! Groetjes en weet dat hier de lente pas echt doorbreekt! als is het snachts nog erg koud. Groet, de Tuparias
  3. Bernie Benz:
    8 april 2013
    Ik verwacht toch nog een foto waarop je een walvishaai aait!:-)

Lekker, zo warm.... Neem die warmte maar mee terug, zaterdagnacht hier nog -6 graden geweest. Airco niet nodig. Groetjes, B & C