Dinsdag 9 April.

9 april 2013 - Padre Burgos, Filipijnen

Bijna alle gasten in dit resort zijn duikers. Dus vanochtend na het ontbijt maakte bijna iedereen zich op om met de geplande excursie van de dag mee te gaan. Ik vond dat ik ook wel wat mocht gaan doen, dus ik heb met de fiets het plaatsje Padre Burgos verkend. Er moest iets van een zeevaartschool zijn had ik ergens gelezen, maar daar kon niemand mij iets over vertellen. Die heb ik dus niet gevonden. Ik vond wel een mooi verhard paadje over het schiereiland Tangkaan. Aan het eind van het weggetje kon ik met een trap naar beneden naar een strandje. Het zijn hier geen echt zandstranden maar meer klein koraal achtig spul. Vanaf het strand was het eiland Limasawa goed te zien. Dit eiland is voor de Filippijnen van historisch belang aangezien hier de eerste mis is opgedragen in het verre oosten op 31 maart 1521. Hiermee starte het Christendom in dit land. Er gaan vanuit Padre Burgos wel boten naar het eiland, maar er is niet een vast vaarschema. Ik ben dus maar niet naar het eiland toegegaan, want dan had ik het risico gelopen om er te moeten blijven overnachten.

Volgens de kenners zijn bij Pader Burgos enkele van de mooiste duikplekken van de Filippijnen. Er zijn hier verschillende duik resorts en de gasten komen van over de hele wereld ingevlogen om hier te duiken. Als ik de foto's in mijn resort moet geloven is het zeker de moeite waard hier onder water. Ook de duikers komen met enthoustiastische verhalen terug.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade