Zondag 31 maart

31 maart 2013 - Allen, Filipijnen

Vanochtend vroeg mijn paradijsje weer verlaten. Het plan was om te overnachten aan de andere kant van de provincie Sorsogon bij het plaatsje Barcelona. Volgens mijn kaart moesten er resorts zijn. Het reed lekker door. Om 9.00 uur nog even wat spaghetti genuttigd bij de Jolibee in Sorsogon en rond 12 uur reed is Barcelona al binnen. Ik zag mezelf al helemaal de rest van de middag ergens aan het strand liggen. Het kwam er echter niet van. Er waren wel wat badplaatsen maar met zeer ondiep water want het bleek een soort lagune te zijn langs de kust met mangrove bossen. Ik kon ook nergens een slaapplaatst vinden. Ik ben dus maar rustig doorgefietst, maar op een gegeven moment moest ik de kust weer verlaten en ging het flink omhoog naar Irosin. Ik besloot dan ook maar flink door te zetten en om 15.00 reed ik Matlog binnen, waar de boot naar Allen op Samar vertrekt. Ik ging er vanuit dat ik rond 5 uur wel in Samar zou zijn. Het ging allemaal niet zo snel en het was al donker voordat aanlegden in Allen. Het riemetje van mijn koplampje is gebroken dus in het donker de wal op en een slaapplaats vinden. Ik had inmiddels uit gespreken aan boord wel vernomen dat er van alles was. Het is Paradijs Inn geworden. Gelijk gedouched en gegeten en toen heb ik me met een PotPot naar een internet cafe laten rijden. Ik had genoeg getrapt voor vandaag. Ik heb een prima kamer voor het geld, maar het lokt niet aan om hier te blijven. Straks maar eens zien wat we morgen gaan doen.

1. Joost mes:
    31 maart 2013
    tjonge zo schiet je toch wel heel snel op. Maar wie weet liggen er morgen nog wel wat onontdekte paradijsjes in het verschiet, met culinaire hoogstandjes want als je in de jollibee al aan de spaghetti (met suiker) gaat beginnen dan is er echt niet veel anders. mvg/joost