Maandag 25 maart

26 maart 2013 - Calauag, Filipijnen

Gisteren had ik een hele slechte verbinding. Dus hier het verslag met een dag vertraging. Om 5.50 uur vertrokken uit Lucban en het eerste stuk ging flink naar beneden zoals ik had verwacht en gehoopt. De fietscomputer die nu wel goed stond afgesteld gaf regelmatig 50 km/uur aan. Tot aan Malicbay ging het voorpoedig maar toen moest er weer geklomen worden. Schijnbaar gaan er meerdere wegen naar Atimonan want het Quezon National Park heb ik niet gezien. Voor Atimonan nog geschuild voor een flinke regenbui, maar desondanks was ik voor 10 uur al op de kustweg. 20 kilometer voor Gumana kondigde de Jolibee zich al aan dus het is duidelijk waar ik gelunched heb. Daarna rustig verder. IN Calauag het dorp eerst ingereden naar de haven en daar naar een hotel gevraagd. Daar moetsten ze erg om lachen. Zoiets hadden ze niet in Calauag. Dus maar terug naar de hoofdweg. Onderweg nogmaals overvallen door een flinke regenbui en bij het schuilen nog maar eens gevraagd. Werd nu doorgestuurd naar Villa Paradiso. en daar heb ik overnacht.