Vrijdag 29 maart

29 maart 2013 - Donsol, Filipijnen

Vanochtend weer vroeg vertrokken. Eerst over een vlakke weg richting Daraga, daarna zou ik op de route naar Donsol volgens mijn kaart vanzelf de Cagsawa Ruins tegenkomen. Na Daraga begon ik aan een flike klim en na een minuut of 20 besloot ik toch maar eens te vragen of ik bijna bij de ruines was. Het bleek dat ze op de route van Daraga naar Naga lagen en ik minimaal 5 km terug moest. Ik twijvelde nog even maar ben toen maar omgekeerd. Het was wel 8 km terug, maar zeker de moeite waard. Het dorp  Cagsawa is bij licht echt op de flanken van Mr. Mayon en er is bij eeneerdere uitbarsting van de vulkaan weining van overgebleven. Alleen stukken van de oude spaanse kerk staan nog overeind. Het is dus eingenlijk het pompei van de Filippijnen. Een must see dus. Na de nodige foto's de weg weer terug genomen richting Donsol. Na de afslag van de hoofdweg naar Donsol slingerde de weg zicht over huevels langs rijstttvelden richting Donsol. Ik heb hier ingecheked in the Woodland Beach Resort. Gelijk ingeschreven om morgen mee te gaan om whale sharks te gaan spotten. Het is er tenslotte het seizoen voor.